Informasjonsside for andelshesten Tangen Lea

14.September

Tangen Lea starter sist torsdag på Jarlsberg der hun desverre ikke var som best for dagen. Til tross for ett fint løp underveis var det ingen trøkk i hoppa. Vi får ta nye tak! Det er sendt ut halvårs regnskap og nyhetsbrev per mail til alle andelseierere.

28.August

Det har vært problemer med hjemmesiden og oppdateringer av denne. Så aktiviteten er flyttet til Facebook i denne perioden. Uansett har det skjedd mye med Tangen Lea den siste tiden. Man har endelig en hest som trener som normalt, og hun vil nok gå frem med mer grunnlag i kroppen. Tangen Lea tok en knusende seier på Jarlsberg den 14.August. Forventningene om en mulig finaleplass i Derbykvalifiseringen den 26.august var dermed til stede. Desverre hopper Tangen Lea fra rygg leder i siste svingen, noe som spolerer sjansene for finalen. Vi får trøste oss med at det kommer flere fine oppgaver utover resten av 4-års sesongen.

18.mai.

Tangen Lea har blitt behandlet av vetrinær Aasne Moe med tannbehandling. Lea var en av fler på Lørge som ble gjennomgått og det var litt forskjellig å ta der. Hoppa er samtidig i full brunst, så potensiell Sverige start den 25.mai er droppet. Vi prøver oss i sverige en annen gang, og Lars finner løp forløpende til henne i Norge.

7.mai.

Tangen Lea starter førstkommende mandag på Bjerke Travbane, der hun fikk spor 6 bak bilen og denne gang med Eirik Høitomt i sulkyen. Det er ett grunnlagsløp stengt på 90.000. Vi krysser fingrene!

20.april.

Tangen Lea fikk en fin start i kveldens løp på Jarlsberg for vikaren Josefine Eilertsen i Tom Erik Solberg sitt fravær. Dessverre var det ikke samme trøkk i Lea under kveldes løp som foregående, og hoppa galopperte umotivert i dødens posisjon ut mot siste langside. Det rapporteres om kraftig brunst før løpet, så vi tar nye tak og sikter på bedre prestasjon neste gang!

14.april.

Tangen Lea har i corona perioden vært i full trening. I dag 14.04 var Josefine og Lars på Jarlsberg der de kjørte ett banejobb med henne. Rapportene fra det er at det gikk veldig bra, der hun gikk 35 full vei, med en rask avslutning. Hun oppførte seg også veldig fint i jobbet, der de hadde forsøkt å fjerne litt av det dempende utstyret. Tangen Lea er sånn sett klar for å meldes til løp når det igjen blir åpnet. Jeg hadde tenkt til få sett banejobbet og fått tatt en video til dere ,men jeg ble dessverre hindret av jobb.

12.Mars.

Det ble nok en seier for Tangen Lea i dagens løp! Hoppa var om mulig ennå mer overlegen enn sist, der hun dundret inn til ny rekord på 29.7 med autostart. Tom Erik er strålende fornøyd med utviklingen i henne, men påpeker samtidig at det er mye å jobbe med på det psykiske plan. Det samme poengterer Lars i forhold til det daglige arbeidet. Det er ei veldig spesiell hoppe, som krever mye av de som jobber med henne, og det kan være utfordrene til tider. Vi gleder oss uansett over de voldsomt flotte prestsjonene den senere tid, og håper hun er i god rute til høsten som er årets store mål!

6.Mars:

En liten stund siden oppdateringer her, men Tangen Lea har trent godt på Lørge i mellomtiden. Ny start er bestemt, og det blir under lunch omgangen til Jarlsberg den 12.mars. Hun løper ca kl 14.00.

7.Februar:

Tangen Lea vant lett sitt løp ikveld! 26.9 siste 500 og alene på målfoto lengere enn langt forran konkurentene! Dette var hoppa sin fjerde trippelplassering på rad, så det er morsomt å være en del av andelslaget for tiden! Takker samtidig for en hyggelig kveld med flere av andelseierne i Ulf Thoresens rommet på Jarlsberg ikveld. Første samlingen og hesten seirer, det må vi være stolte over!

2.Februar:

Ny start for Tangen Lea Fredag 7.februar på Jarlsberg Travbane. Det er sendt ut mail til alle andelseiere med invitiasjon til middag og hyggelig samkomst!

29.Januar:

Tangen Lea hentet seg 3.plassen under søndagens løp på Momarken. Hoppa står dermed med trippelplass på sine 3 siste starter, og det må vi si oss veldig fornøyde med! Det var mye positivt å ta med seg, da hun igjen klarte å løpe ett feilfritt løp og samtidig ta teten fra første rekke bak bilen. Det kan se ut som Lars har kommet inn på ett fint spor, når hun oppfører seg bedre og bedre i både trening og løp. Samtidig har man fremdeles litt å jobbe med, da hun virker til å ta seg noen pauser underveis i løpene. Dette satser vi på kommer med ennå mer rutine, og gode opplevelser for hesten. Januar endte med tallene: 3 starter 0-1-2 (en annen og to tredjeplasser) og 16.000.- innkjørt til eierne.

21. Januar:

Nytt år og nye muligheter sies det :) Tangen Lea har startet to ganger allerede i 2020, og står med en 3 plass og 2.plass i raden! Det er vi meget fornøyde med, og særlig måten hun gikk på sist. Det virker som Lars har funnet ut mer av henne, og at hun er i ferd med å stabilisere seg litt. Det er nye tak til Søndag 26.januar der hun starter i ett hoppeløp.

Startlista ser slik ut:

11. Desember:

Ny start til Lørdag folkens. Vi håper på endelig klaff fra start uten galopp eller tull! Her litt analyse og intervju. Får ikke reist inn selv denne gang, så håper noen av dere andre er på plass om det virkelig skulle gått bra!

10. Desember:

Lars planlegger starter med Lea til Lørdag 14.des i TH gjølstads minneløp på Bjerke, samt 27.des i Kaare Krosbys minneløp på Momarken. Det er en liten mulighet for at vi kjører ett rutineløp på Jarlsberg førstkommende tirsdag også, men det kommer jeg i såfall tilbake til med beskjed til dere.

Hesten rota seg vekk sist, og gangen før var det en konkurrent som ødela. Som dere sikkert har sett av intervjuer, så holder Lars denne hesten meget høyt. Er snakk om udiskutabel kapasitet, men enn så lenge er starten problemet hennes. Her er det bare rutine som må til, og det får hun både i trening og i form av løp.

Startene avhenger av at hun kommer med i løpene, og endringer kan forekomme. Det vil også bli forsøkt kusker som kan passe på henne.

19. November:

Ragnar ble med turen opp til Lørge der vi fikk hilst på Lea i regneværet som herjer Vestfold om dagene. Lea er ei trivlig hoppe som gjerne hilser på, det er bare å ta kontakt om man ønsker seg en tur oppom! Det ble også rapportert om ett fint hurtigarbeid dagen før der hun gikk sammen med Voje Diva (7år, 500.000.- 24.2), der Diva måtte jobbe godt for å holde følge med Lea. Det ser med andre ord bedre og bedre ut i treningen, og hesten har slått seg fint til ro på Lørge.

-Marius

Siden er under konstruksjon.

Vi oppretter for øyeblikket innhold for denne delen. Vi trenger litt mer tid for å kunne opprettholde våre høye standarder når det gjelder service.

Kom innom igjen senere. Takk for at du viste interesse!